tekstforfatter i gang

Tekster til din hjemmeside er mere end bare ord

Når du starter en hjemmeside på internettet skal du tænke på mange ting. Du skal have styr på design, produkter, farver, hjemmesidesystem, domænenavn og webhotel. Mange af tingene kan ordnes selv, men manglende indsigt kan betyde, at tingene kun bliver gjort halvt så godt, som hvis du lod professionelle løse opgaverne. Dette gælder også for teksterne til hjemmesiden, som ikke bare kan skrives uden at tænke på begreber som SEO og keyword density.

Kræver teknisk viden og erfaring

Hvis du har drevet eller driver virksomhed har du uden tvivl solgt et eller andet – enten et fysisk produkt eller en serviceydelse. Hvis du fx har solgt segboards har du sandsynligvis haft et vist kendskab til dette produkt og dets leverandører. At få leverandørkontrakter med gunstige vilkår på plads kræver tid og ressourcer, idet en leverandør tit er selve grundlaget for at kunne drive en virksomhed. Du skal med andre ord dedikere både tid og penge på forhandlinger med producenten af det produkt du vil sælge. Desuden skal du sørge for den daglige drift af virksomheden. Dette efterlader ikke meget tid til at skrive fængende, sælgende og unikke tekster som opfylder de skrappe krav til SEO.

Det kan derfor i mange henseender betale sig at udlicitere tekstarbejdet til en professionel tekstforfatter, som beskæftiger sig med netop at lave tekster, som søgemaskinerne elsker. En tekstforfatter vil ofte være tilknyttet et såkaldt tekstbureau, hvor flere skribenter er samlet om at lave tekster og artikler, som forbedrer din hjemmesides såkaldte onsite SEO. At man i et tekstbureau har samlet flere tekstforfattere betyder, at der altid vil være en eller flere, som har viden inden for et bestemt område som fx jura, økonomi, politik, miljø og boligindretning.

Føler du derfor, at du har travlt og at dine kræfter bedst bliver brugt på kontakt med kunder eller i forhandlinger med leverandører, er det oplagt at lade professionelle overtage skriveriet. Du skal blot sørge for at du vælger et erfarent dansk tekstbureau, som kan dokumentere tidligere arbejde med tekst. På den måde sikres du bedst muligt mod de mange plattenslagere, som findes på markedet for tekstforfattere. Enhver dygtig tekstforfatter bør som minimum kende til fagtermer som SEO, keyword density og YOAST.

Tekst er også markedsføring

Nogen tænker måske, at tekster ikke er særlig vigtigt for deres hjemmesidesucces. Dette argument holder dog ikke vand. Tekster er det primære indhold på din hjemmeside, som præsenterer dig, din forretning og dine produkter. Du skal derfor lægge kræfter og tid i udfærdigelsen af dine tekster, og hvis du ikke har denne tid bør du lade andre gøre det for dig. Tekster skal i det hele taget ses som et aspekt af din virksomheds markedsføring, da teksten er et af de vigtigste elementer, som søgemaskinerne baserer søgeresultaterne på. Du sparer heller ikke på markedsføringen igennem sociale medier eller AdWords, så du bør naturligvis heller ikke spare på kvaliteten af dine tekster. Teksterne er det grundlæggende fundament for en stærk markedsføring – derfor bør du altid prioritere dem højt og lade professionelle håndtere din tekstopgaver.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *